Нові штрафи за перевезення дітей. Розбіжності
Перевезення дитини в авто без спеціального засобу тепер карається штрафом. Ось тільки ніхто не знає що за спецзасіб необхідно.
Хто на кого перекладає відповідальність? Або ще один привід невзлюбить таксиста?
Розбираємося в тонкощах штрафів
Дитячі автокрісла зменшують ймовірність смерті при ДТП до 80%, згідно з даними Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ).
Цифра значна, враховуючи, що щорічно на дорогах України гине до 4000 чоловік. А чималу частку постраждалих становлять саме діти. На ці дані, а також на багаторічний досвід Європи, спиралися і творці законопроекту, який вступив в чинності з 20 листопада 2019 року.
Тепер за дитину (ростом до 145 см або віком менше 12 років) без автокрісла на водія буде накладено штраф 510 грн, а при повторному порушенні – уже 850 грн.
Штрафні санкції торкнулися і водіїв таксі. При цьому, фірм-перевізників не штрафуватимуть. Власне, як і батьків.
Тому відповідальність повністю покладається на самого водія таксі, який, в свою чергу, має повне право відмовитися везти пасажирів з дитиною, якщо у них немає автокрісла з собою.
Адже в середньому “дитячих” замовлень близько 10% від загальної кількості. Тому наявність в таксі вільного посадкового місця або порожнього багажника набагато актуальніше.
Служби таксі пропонують єдиний варіант – при замовленні вказати в коментарі, що необхідно автокрісло. І очікувати появи поблизу машинки, у якій воно є.
Сервіси вже почали працювати над впровадженням послуги “водій з автокріслом” Відповідно, коштувати подача такого авто буде дорожче. Хоча, за кордоном служби таксі завжди уточнюють у клієнта, чи є серед пасажирів дитина, і на такий виклик виїжджають спеціально обладнані машини. Така поїздка теж обходитися дорожче.
Юристи ж знаходять цей закон недосконалим. Адже про саме автокрісло в законі не йдеться. Юридично, наявність автокрісла лише мається на увазі. Дослівно ж закон забороняє перевезення дітей “без використання спеціальних засобів, що дозволяють пристебнути дитину за допомогою ременів безпеки …”, а ось подібним “спецзасобом”, стверджують юристи, може послужити що завгодно.
А якщо включити здоровий глузд
Випробування з безпеки демонструють, що альтернатив автокрісла не існує. Адже ні звичайні сидіння і ремені, ні, тим більше, вищезгадане “спецзасіб” не здатні гарантувати захист дитини. При ударі він легко вислизає з-під ременя, створеного під дорослої людини. Краш-тести показали, що утримати дитину на руках в момент удару теж неможливо.
Батьки ж в більшості згодні з нововведенням, яке допоможе убезпечити дітей. Але ось батькам без авто належить зіткнутися з труднощами. Наприклад, довго чекати таксі з автокріслом, або ж носити крісло з собою. Проблемою стане також і необхідність везти 2 або 3 дітей одночасно.
Право штрафувати порушників покладається на патрульну поліцію. Спірним моментом залишається лише те, що законопроектом прописані штрафи, а ось типи автокрісел не передбачені.
Так, існує п’ять типів автокрісел розрахованих на певні параметри дитини. Тому не зовсім зрозуміло, як будуть визначати, чи відповідає тип автокрісла вазі, росту і віку дитини.