Головна » Блог » Основи успішного водіння

Основи успішного водіння

Автошкола “ДЖАСТ” ставить собі за мету не тільки навчити учня правилами, але і зробити його успішним і уважним водієм. Давайте розберемо, на що варто звертати увагу водієві.

Посадка

Правильне водіння багато в чому залежить від того, як ви сидите в машині. Необхідно уникати непотрібної м’язового напруги, намагатися розслабляти м’язи, але і бути готовим до екстрених дій в аварійних умовах.

Правило №1. За допомогою регулювання поздовжнього переміщення водійського сидіння, його слід підігнати так, щоб при повному натисканні (до упору) педалі зчеплення, нога залишалася злегка зігнутою в коліні. Так ми будемо контролювати органи управління, і в той же час не тримати м’язи в напрузі. Крім того, одна з найпоширеніших травм при аваріях – перелом тазової кістки, яка трапляється саме через те, що нога водія знаходиться в повністю випрямленому стані. Втім, сідаючи за кермо, про сумне краще не думати.

Правило №2. Нахил спинки слід відрегулювати так, щоб не відриваючись від сидіння, можна було тримати рульове колесо витягнутою рукою у верхній його точці, а правою включати найбільш віддалену передачу (п’яту або третю). Підголівник необхідно відвести назад так, щоб голова не торкалася до нього, оскільки відключається вестибулярний апарат (підголівник оберігає шийні хребці від пошкодження при наїзді ззаду).

Правильная посадка за рулем автомобиля. — DRIVE2

 

Рулювання

Кермо – це головний елемент керування автомобілем. Тримати його потрібно міцно, обхоплюючи великими пальцями всередину природно, фізіологічно, і обов’язково двома руками, із зусиллям, в залежності від обстановки руху. Чим нижче розташування рук, тим більше потрібно докладати зусилль для повороту керма, але при цьому кут повороту керма без перехоплення рук буде великим.

Куда крутить руль при движении задним ходом

Педалі

Робота ніг повинна дотримуватися простих правил: правою ногою по черзі слід впливати на педаль газу або гальма, а ліва нога знаходиться зліва від педалі зчеплення або впливає на педаль зчеплення.

 

Работа с педалями - Инструктор на "автомате"

 

Рух

Всі теорії безглузді, якщо не втілювати їх в конкретні дії.

Правило №1. Намагайтеся завжди тримати автомобіль на ввімкненій передачі, яка відповідає швидкості руху. Це допоможе швидко зманеврувати.

Правило №2. Ніколи не рухайтеся накатом, навіть під’їжджаючи до світлофора, – перемикайтеся вниз, аж до другої передачі, а зчеплення витискати в останній момент перед зупинкою. На слизькій дорозі автомобіль з виключеною передачею стає некерованим.

Правило №3. Не тисніть на гальмо з будь-якого приводу. Гальмування не завжди є правильним вибором. У багатьох випадках уникнути аварії вдається тільки маневром.

Пам’ятайте, що влітку найслизькіша дорога – на початку дощу (бруд, масла, смола та інша гидота при появі води утворює плівку). Залежно від дорожнього покриття, зчеплення коліс з дорогою може погіршуватися в два рази і більше.

Проходження поворотів

Те, наскільки вдало Ви увійдете в поворот, визначає, наскільки багато шансів у Вас з нього вийти. Техніка проходження поворотів має просту схему: гальмування – вхід в поворот – розгін. Всі підготовчі дії необхідно встигнути виконати до повороту – загальмувати до комфортної швидкості, переключитися на відповідну передачу, не забути включити поворотник, вибрати траєкторію повороту, пам’ятаючи про правила дорожнього руху.

Правило №1. На затяжному повороті траєкторію можна вибудовувати як серію кількох прямих ділянок і маленьких поворотів. Так машина буде проводити менше часу в нестійкому стані під впливом відцентрових сил.

Правило №2. Намагайтеся не гальмувати на повороті.

Правило №3. Не сподівайтеся, що кермо довільно розкрутиться після повороту і стане в прямому напрямку. Воно не завжди виконує цю функцію, особливо якщо на шляху машини трапляються нерівності дороги, а на передньопривідному автомобілі це зовсім не спрацьовує.

Будь-яка дорога – це низка поворотів і прямих ділянок, так що, за великим рахунком, все водіння зводиться до викладеним вище операцій.

У салоні автомобіля …

Температуру повітря рекомендується підтримувати + 15-20 ° С. Слідкуйте, щоб в салон не проникали пари бензину і відпрацьований газ, не допускайте шуму в салоні, не перекривайте салон предметами.

Висновки

При екстремальному гальмуванні – відразу тиснути на гальма, при гальмуванні не поспішайте вимикати зчеплення, не привчайте себе до різких рухів при управлінні автомобілем, при найменшому ускладненні обстановки на дорозі необхідно знижувати швидкість, розраховувати потрібно тільки на себе, враховуючи, що інший водій або пішохід може не правильно зреагувати на таку обстановку, завжди потрібно витримувати швидкість, дистанцію, інтервал, прагнути передбачити маневр іншого водія, перед виїздом обміркувати маршрут руху, переконатися в справності автомобіля, при русі постійно враховувати сезонні і метеорологічні умови.

Навчання починається після того, як Ви починаєте слухатися інструктора і довіряти йому Ваше навчання.

Під час навчання Ви не можете оцінювати реальну небезпеку, тому не потрібно під час руху вдаватися до різких поворотів керма і натисканням на педаль гальма. Інструктор несе кримінальну, адміністративну, матеріальну відповідальність під час навчання, тому він не замислюючись втручається в управління автомобілем в будь-який момент, і вирішує який прийом застосовувати в даній ситуації, і з якою швидкістю Вам необхідно рухатися (чим більше швидкість, тим менше часу у Вас на усвідомлення вчинків, а у інструктора на пояснення, в тому числі і помилок).

А як бонус, інструктор автошколи “ДЖАСТ” створив круте відео, де доступно пояснює, як зробити паралельну парковку і заїзд в гараж заднім ходом. Успішного навчання!